Vreme posle obavezne redovne nastave.
Produženi boravak je poseban oblik vaspitno-obrazovnog organizovanog rada sa učenicima prvog i drugog razreda osnovne škole i predstavlja mogućnost da deca, pored redovne nastave, budu u školi još jedan deo dana, dok su im roditelji na poslu. Nastao je kao odgovor na potrebe zaposlenih roditelja koji nemaju drugih mogućnosti za zbrinjavanje svoje dece, pošto su njihove školske obaveze, po pravilu, kraće od radnog dana roditelja.
Neposredni ciljevi produženog boravka odnose se na upućivanje, objašnjavanje, pružanje pomoći deci u učenju i izradi domaćih zadataka, ali i na stvaranje mogućnosti za kvalitetno i kreativno provođenje slobodnog vremena uz pomoć učitelja.
Kada je reč o učenju nastavnog gradiva, svakom učeniku se pruža individualna pomoć, što mu omogućava da napreduje tempom i brzinom koja odgovara njegovim mogućnostima. Samostalnim radom u produženom boravku učenici organizovano i planski, uz pomoć učitelja, utvrđuju, produbljuju, primenjuju i konačno usvajaju nova znanja, umenja i veštine. Slobodno vreme i aktivnosti koje se sistematski sprovode podstiču kreativnost i stvaralački duh. Kroz igru ponavljamo i vežbamo naučeno gradivo, otklanjamo nejasnoće u radu, i imamo svakodnevnu saradnju sa učiteljima iz redovne nastave.
Produženi boravak u Osnovnoj školi “Bratstvo jedinstvo” u Somboru pohađa veliki broj učenika I i II razreda. Podsticajna atmosfera utiče da deca brže stiču radne navike i razvijaju pozitivan odnos prema školi.Uz obrazovno-vaspitni rad, posebna pažnja je usmerena ka stvaranju prijatne atmosfere u heterogenim grupama, drugarstvu, empatiji i prihvatanju. Uz igru i osmeh, učenici učestvuju u raznim kreativnim radionicama na kojima uče nove veštine i znanja, uz nesebičnu pomoć učiteljica u produženom boravku Slađane Stričević i Slađane Grozdanović.
R. BR. | NASTAVNA TEMA/OBLAST | BROJ ČASOVA |
---|---|---|
1. |
Jezičke i dramske igre - Podsticanje i razvijanje usmenog izražavanja i bogađenje fonda reči učenika. |
36 |
2. |
U zdravom telu zdrav duh - Negovanje fizičke i zdravstvene kulture učenika, razvijanje motoričkih veština i fizičkih sposobnosti. |
36 |
3. |
Mali kreativci - Podsticanje i razvijanje likovnog izražavanja učenika. |
36 |
4. |
Muzika je put do sreće - Slušanje muzike, pevanje pesama različitih sadržaja i raspoloženja. |
36 |
5. |
Radionice - Podrazumevaju razgovore sa decom i aktivnosti u ciljuprepoznavanja i oslobađanja sopstvenih i tuđih emocija i potreba, u cilju poboljšanja socijalnih odnosa, timskog rada, prepoznavanja i rešavanja različitih oblika nasilničkogponašanja. |
36 |
VREME | RASPORED AKTIVNOSTI |
---|---|
07:00 - 07:45 | Prijem učenika i priprema za nastavu od 08h |
11:00 - 11:30 | Pripreme za rad, dogovor sa odeljenskim starešinama |
11:30 - 13:00 | Dolazak učenika u prostorije produženog boravka, priprema i realizacija ručka učenika i aktivni odmor učenika |
13:00 - 14:00 | Samostalni rad učenika: izrada domaćih zadatka, utvrđivanje sadržaja nastavnih predmeta... |
14:00 - 15:00 | Slobodne aktivnosti učenika: realizacija jezičkih, fizičkih, likovnih i muzičkih aktivnosti, kao i radionica |
15:00 - 16:00 | Slobodno vreme učenika: elementarne i društvene igre, podrška i razvijanje interesovanja učenika |